2010. március 7., vasárnap

prolog





Sziasztok

Nemrégiben sikerült eladnom az egyik felújított veterán motoromat. Elvitték Portugáliába... sajnáltam, dehát kellet a zsé egy új projekthez. Akkoriban még nem körvonalazódott bennem, hogy mi is legyen az, de az biztos, hogy nagyon rá volta állva a német vonalra. Nagyon akartam egy lerugott karmannt vagy egy porsche-t esetleg egy kübelt vagy T1-es buszt.
Keresgéltem is a neten hónapokon keresztül, aztán megláttam ezt a csodát... még soha nem láttam előtte ilyet, hihetetlen dizájn, jól levan rugva, viszonylag olcsó, és nagyjábol mindene megvan. Pont nekem való...
Ígyhát gondoltam megosztom veletek a legújabb szerzeményem felújításának történetét, mely nem más mint egy Volvo Laplander. Hivatalos nevén C202. Ha esetleg nem ismernéd a szóban forgó járművet, ne csodálkozz. Én legalábbis nem vágtam. Elég különleges darab, egyes források szerint mindössze 1000 más források szerint kb 3000 darab készült belőle 1980 körül Magyarországon. Eléggé meglepődtem amikor megtudtam, hogy a rendszerváltás előtt cirka 10 évvel egy "rothadó kapitalista" ország termékét itt gyártotta koprodukcióban a csepel autógyár. Az itt készült járműveket polgári célokra gyártották, a nagyobbik része persze tőlünk nyugatra talált gazdára. Itthon jutott is belőle pár darab tűzoltóautónak, mentőnek, erdészeti vállaltok használták, stb, és persze az akkori komcsi pártelit vadászautói is ezek voltak a kitűnő terepjáróképességnek köszönhetően. Az a szóbeszéd járja, hogy 5 darab maradt meg belőle itthon magyarországon.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése